Línia Finançament Préstec IVF Labora Formació
Dirigida a centres, entitats de formació i autònoms acreditats per LABORA que realitzen accions formatives per a millorar la qualificació professional i estimular la inserció laboral
- Beneficiaris
- Condicions
- Requisits
- Documentació
- Desemborsament
Centres, entitats de formació i autònoms acreditats per LABORA, que realitzen accions formatives dirigides a proporcionar una millor qualificació professional i estimular la inserció laboral.
*Consultar les bases completes en la convocatòria
IMPORT: Fins al 80% de l'import de la subvenció concedida en el cas de les subvencions rebudes per accions formatives per a persones desocupades; i fins al 60% de l'import de la subvenció concedida, en el cas d'accions formatives per a persones ocupades. En tots dos casos, l'import mínim de finançament sol·licitat serà de 20.000 euros.
TERMINI: fins a 24 mesos.
GARANTIA: corprén sobre els drets de crèdit derivats, o que puguen derivar-se, de les subvencions concedides per LABORA.
AMORTIZACIÓ: Els cobraments procedents de les subvencions pignorades o de qualsevol altre dret econòmic que corresponga al prestatari per la prestació del servici, s'aplicaran a amortitzar anticipadament l'operació fins a la seua total cancel·lació.
TIPUS D' INTERÉS: El préstec generarà un tipus d'interés resultant de la suma del tipus EURIBOR a un any, amb límit inferior 0%, més un marge de risc de crèdit del 2,20%, a aplicar sobre el risc viu de l'operació a cada moment.
Sense comissions d'obertura, disposició i cancel·lació anticipada.
* Consultar les bases completes en la convocatòria
Els beneficiaris han de complir els següents requisits, entre altres *:
- Haver resultat beneficiari de les subvencions de LABORA de les següents convocatòries per a les quals se sol·licita l'acompte:
- Resolució de 30 de desembre de 2022, publicada el 27 de gener de 2023 (DOGV 9521) per la qual s'aprova la convocatòria per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023 en aplicació de l'Orde EFP/942/2022.
- Resolució de 30 de desembre de 2022, publicada el 27 de gener de 2023 (DOGV 9521) per la qual s'aprova la convocatòria per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023 en aplicació de l'Orde TMS/368/2019
- Resolució de 3 de març de 2023, publicada el 9 de març de 2023 (DOGV 9550) per la qual s'aprova la convocatòria per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023 en aplicació de l'Orde EFP/942/2022.
- Resolució de 3 de març de 2023, publicada el 9 de març de 2023 (DOGV 9550) per la qual s'aprova la convocatòria per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023 en aplicació de l'Orde TMS/368/2019.
- Haver iniciat l'actuació formativa en el moment de la sol·licitud.
- Estar en disposició de comptar amb totes les llicències, autoritzacions i permisos necessaris per a l'execució del projecte i complir la normativa nacional i comunitària que resulte aplicable.
- Estar al corrent de compliment de les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat, així com de les obligacions davant la Seguretat Social.
- No estar incurs en un procediment d'insolvència col·lectiva.
* Consultar les bases completes en la convocatòria
La sol·licitud anirà acompanyada de la següent documentació:
- Identificació del sol·licitant:
- En el cas que el sol·licitant siga un treballador autònom, s'aportarà fotocòpia del DNI, passaport, o targeta de residència del sol·licitant (de tots els socis/comuners en cas que el sol·licitant siga SC o CB).
- Si el sol·licitant és una societat mercantil, s'aportarà fotocopia DNI, passaport o targeta de residència del representant legal de l'empresa sol·licitant, juntament amb la fotocòpia de l'escriptura d'apoderament. A més, s'incorporarà a la sol·licitud la fotocòpia de l'escriptura de titularitat real (o declaració responsable) i l'escriptura de constitució de la societat.
- Declaració Responsable del compliment dels requisits per a ser beneficiari del finançament i del compromís exprés del compliment de les obligacions que en cas de resultar beneficiari correspondrien al sol·licitant.
- Acreditació que l'entitat és beneficiària de les subvencions que pretenen anticipar mitjançant la còpia de les resolucions corresponents.
- Detall de les subvencions l'acompte de les quals se sol·licita.
En el cas de presentar-se sol·licituds que no s'hagen emplenat aportant tota la informació que es requerix i/o no hagueren acompanyat tota la documentació establida en la convocatòria, l'IVF requerirà a l'interessat perquè, en el termini de deu dies hàbils des de la notificació, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit en la seua petició.
* Consultar les bases completes en la convocatòria
El desemborsament es realitzarà a sol·licitud del prestatari, i es produirà d'una sola vegada o en desemborsaments parcials. El nombre màxim de disposicions parcials serà l'establit en la resolució d'aprovació del finançament i es traslladarà sense modificació al contracte de préstec.
L'IVF podrà requerir la presentació de la documentació que justifique l'actuació finançada. El sol·licitant haurà d'aportar estos documents amb posterioritat al desemborsament, conforme al que es disposa en la resolució de concessió del finançament i en el contracte de préstec, sent causa de venciment anticipat del préstec l'incompliment d'esta obligació.
Transcorregut el termini màxim de disposició sense que es dispose de la totalitat dels fons, l'import del préstec quedarà fixat en la quantia efectivament disposada. En este supòsit, l'IVF emetrà una resolució modificant l'acord d'atorgament del finançament i anul·lant el compromís per la part no disposada.
* Consultar les bases completes en la convocatòria